06/02/2020
Bekymret ung fyr
Hej Brevkassen, en dreng på 17 og snart 18 her.
Det et forholdsvist nyt forhold jeg er kommet i ved starten af det nye årti. Jeg er super glad i forholdet, i de tilfælde vi sammen. Dog så snart vi ikke er sammen, så føles det helt anderledes, har altid fornemmelsen af at det min fejl, at vi skændes.
Hvor at alle mine venner siger at man lyver hvis man ikke kan se der er noget galt. Hun giver kolde og vrede svar når vi ikke er sammen, og det sårer mig hver gang da jeg kun udviser glæden indtil jeg bryder sammen.
Det har altid og er altid mig der går på kompromisser, med mig selv og min tid, har været nødt til at stoppe 2 hobbier for at kunne få tiden til hendes krav, og hvis jeg ikke kunne yde dem, ville der blive skrevet noget som. "Finder bare en anden der kan komme forbi", eller andet som der kan få mig til at føle utilpashed og usikkerhed. Når det så endelig er jeg kan komme forbi, hvilket jeg tit gør som jeg også gør jeg skal arbejde meget da turen er dyr. Så er det godt humør og smil der er, indtil det hjemad igen. Men modsat, så når hun skal over til mig, går det langsomt, har misset busser og derefter sagt at hun ikke magtede at komme.
Jeg bliver trækket psykisk op og ned, er kun glad 60% af tiden, vidst det kan lade sig gøre, min veninde påstår hun bruger et slags guilt trip, i forhold til jeg føler at alt der er forkert er min fejl.
Vil ikke have det skal slutte, for tror på at det kan gå, men det tager også bare hårdt på humøret når det er vi ikke er sammen og situationen er sådan.
Venlig hilsen, bekymret ung fyr.

Svar
Kære bekymret ung fyr
Tak for dit brev, det er rigtig flot af dig at skrive ind og fortælle så grundigt om din situation.
Du beskriver hvordan din kæreste gør dig glad når I er sammen, men at du føler dig utilpas og usikker når I ikke er. Du skriver også, at det er dig der skal gå på kompromis og droppe dine planer og hobbier for, at I kan ses. Det må være meget hårdt altid at skulle give sig, og altid føle, at det der går galt imellem jer, er dine fejl. Det lyder meget ubehageligt.
Det er helt forståeligt, at du føler dig trukket psykisk op og ned, specielt når du kun er glad 60% af tiden. Det er ikke meget i et forhold.
Det er rigtig godt, at du taler med dine venner om dit forhold. Det er et godt sted at finde støtte og hjælp. Ens venner kan nogle gange se noget i ens kæreste, som man ikke selv kan se - forelskelse kan gøre en blind, eller kan i hvert fald gøre, at man ignorerer tegn, og du beskriver en del tegn som tyder på, at din kæreste og dig har et lidt usundt forhold sammen.
Jeg kan godt forstå, at du bekymrer dig over din situation. Jeg håber, at du vil ringe til os på 20670506 eller skrive ind på Chatten i hverdagene mellem kl. 16-19, da vi der kan have en dialog om dit forhold.
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Christine