24/02/2020
Mega jaloux kæreste
Hej
Der er så meget at det nok ikke kan være i en enkel besked, men her er det jeg synes er værst
Min kæreste er mega Jaloux på alle kvinder. Hun vil styrer alt jeg gør i forhold til hvem jeg snakker med, hvem jeg skriver med og hvem jeg ser. Hun bor længere væk men vil alligevel styrer hvem jeg ser i fritden. Hun bygger alting op på de har aftaler. Så har man sagt ja til en ting en gang før så er det sådan altid. Hun vil konstant tjekke min mobil igennem for at se hvem jeg har skrevet med og det er begyndt at blive sådan at jeg efterhånden ikke kan holde ud at snakke med hende over mobilen eller se hende i weekenderne. På det seneste har jeg overvejet om hvorvidt jeg skal gå fra hende for vi har haft diskussioner og samtaler omkring de aftaler utallige gange før og jeg er virkelig ved at være kørt helt i bund over at skulle holde overblik over de forskellige aftaler for at gøre hende glad
PFT tak

Svar
Kære du.
Tak for dit brev. Hvor er det fedt at du tager dit problem alvorligt og søger råd.
Noget jeg, blandt andet hæfter mig ved, er at du netop er opmærksom på at dit forhold er ved at køre dig helt bund, som du skriver. Man kan nemlig godt gå hen og ”miste sig selv” når man er i et forhold, hvor den ene er meget styrende og derved kommer til at bestemme for meget. Men du kan godt mærke dine egne grænser og det er super vigtigt!
Det lyder som om at din grænse er nået, for meget din kærestes jalousi skal have lov til at styre hvem du skal se og hvad du laver. Jalouxi kan jo være en ordentlig mundfuld og noget din kæreste selv skal arbejde med, når hun er klar til det. Det er ikke noget du kan hjælpe hende med. Du beskriver så klart at du har gjort hvad du kan, får at få jeres forhold til at fungere med snakke og diskussioner, og jeg tænker at du faktisk er klar, til at tage den rigtige beslutning for dig.
-Du er altid velkommen til at kontakte os på chatten, hvis du har brug for at gå mere i dybden.
Kærlig hilsen Hannah