02/03/2020
Hvordan går jeg fra min kæreste?
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er bange for at slå op med min kæreste? Har tænkt på det i noget tid, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det eller overhovedet bare starte emnet op, for ligeså snart jeg er sammen med ham tænker jeg ikke over det, for jeg ved jeg ikke tør eller kan tage mig sammen til det. Er bange for hvad han ville gøre, hvis jeg slår op. Sådan virkelig bange. Hjælp mig med en undskyldning eller hvad pokker jeg kan finde på. Alle mine veninder der ved jeg er sammen med ham, de siger jeg skal gå fra han fordi han bestemmer alt. Vi er sammen i smug, da mine forældre forbød mig at være sammen med en tidligere kriminel som han er. Så det er også bare vigtig mine forældre ik finder ud af jeg gik bagom deres ryg og var sammen med ham igen... og han kan finde på hvad som helst og det er netop det jeg er bange for, at han får mine forældre ind i det, så de aldrig tilgiver mig igen. Den trussel ved jeg i hvertfald kommer til at være der, så jeg forbliver sammen med ham. Hvad gør jeg? Og har brug for et ordenligt svar, For når jeg Snakker med mine veninder så siger de “ han kan skuda ikke gøre noget” “ så melder du ham bare til politiet”, men nej for jeg elsker ham så det er svært, tilgengæld er han ogs i stand til meget, så vil vide hvad jeg kan gøre..

Svar
Kære Ven
Det er aldrig nemt at skulle slå op med en kæreste, at skulle såre en du holder af og slet ikke når det er en du elsker.
Jeg forstår, at du lige nu er i et forhold med en kæreste, som du er bange for og bange for, hvad der kan ske, hvis du slår op med ham. Jeg læser også at det er en hemmelighed over for dine forældre. Det må være så svært for dig at være i.
Mit råd til dig er, at du først og fremmest ikke skal være alene når du skal slå op med din kæreste. Jeg tænker, at du bør sige til dine forældre at du har set ham, men har brug for deres hjælp og støtte til at gå fra ham. De kan nemlig være samme med dig, når du vælger at gøre det eller i nærheden, så de kan hjælpe dig.
Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at få det fortalt til dine forældre om forholdet, da de har forbudt dig at se ham. Men jeg vil understrege vigtigheden af, at få brudt tavsheden omkring jeres forhold, da man ofte har brug for støtte, omsorg og forståelse når man skal forlade en man elsker.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive ind her i brevkassen eller på chatten.
De bedste tanker Marina