16/03/2020
Tænker på pigen i Italien
Hej
Jeg var i Italien sidste sommer og der var der en dansk familie der borde ved siden af os
Der var en dag hvor der var nogen der råbte derinde og næste dag havde en pige sådan et underligt blåt rødt mærke på kinden
Vi havde snakket om vold i min klasse og så kom jeg i tanke om det og nu kan jeg ikke lade vær med at tænke på det

Svar
Kære du på 11 år.
Det er et fint lille brev du har skrevet og jeg kan godt forstå det har gjort indtryk på dig, både at høre uro hos naboen og se pigen dagen efter med et mærke på kinden.
Det fortæller mig, at du er en omsorgsfuld, sød og opmærksom pige der interesserer dig for hvordan andre mennesker har det. Hold godt fast i det, kære du.
Jeg er også glad for i taler om vold i din klasse - det er vigtigt at turde tale om.
Pas godt på dig selv.
Hilsen Søs