17/03/2020
13 årig, der gerne vil slå op
Hej Brevkasse.
Jeg har haft en kæreste i noget stykke tid nu men vil ikke mere vi har været sammen i et år i går og jeg ved ikke hvordan jeg skal få det sagt på en sød måde så han ikke misforstår mig.

Svar
Kære 13 årige pige, tak for dit brev.
Du lyder som en meget betænksom person som ikke vil såre din kæreste. Jeg bliver dog glad for at læse, at du holder fast i din beslutning om at stoppe jeres forhold, fordi du, som du skriver ”ikke vil mere”. Det er nemlig helt i orden, alene af den grund. Men jeg ved godt at det kan være svært, at få det sagt.
Mit råd til dig er, at være ærlig og få det sagt så han ikke misforstår dit budskab. Det kan man godt sige på en sød og ordentlig måde.
Du kan også kontakte ”Girltalk.dk”. Det er en chat og sms rådgivning for piger mellem 12 og 24 år og du kan kontakte dem på 89 00 80 00
Pas godt på dig selv.
Kærlig hilsen Hannah