19/03/2020
Kæreste jaloux ?
jeg er næsten lig blevet kærester med den her dreng han er 16 år og vi har været kærester i 20 dage, det er kort tid men han er jalou (undskyld ved ik hvordan det staves) eller jeg tror han er det. vi har ikke været sammen så meget på det sidste da jeg havde travlt med mit gymnastikhold men nu er jeg i karantæne lige inden jeg kom i karantæne var jeg med min bedsteveninde ude og gå vi mødtes med to gode drengevenner og min kæreste spurgte hvor vi var henne og spurgte om han måtte kommen men jeg skulle hjem inden for den næste time og ham og min veninde kan ikke rigtig sammen så jeg sagde nej men han kom så alligevel da han opdagede vi var med to drenge. det endte med at vi skiltes med drengene og min veninde skulle på arbejde så jeg sagde farvel til ham så tog han hjem og blev sur på mig over jeg havde sagt han skulle tage hjem da jeg skulle hjem og i skole dagen efter. weekenden inden vi kom i karantæne var jeg hos min veninde og ham og en anden dreng kom hjem til min veninde. han ville hele tiden kys og side ved siden af mig eller jeg skulle side oven på ham ellers blev han "pigesur" i det. da de skulle hjem sagde vi farvel og han var sur over de bukser jeg havde på man kunne åbenbart se min røv formeget. han blev også sur da jeg krammede den anden ven der var hos os da han var en af vores gode venner (det er også en af hans gode venner). nu er de eneste beskeder jeg får fra at jeg er nederen fordi vi ikke kan være sammen eller han kommer aligevel og jeg skulle bare være ved min veninde inden karantænen og ik hos ham og de snaps jeg sender har jeg forlidt tøj på eller man kan se mine bryster for meget(når jeg har tanktops shorts t-shirt osv) vi har været venner siden slut september og nu kærester
jeg ved ik hvad jeg skal gøre når jeg prøver og snakke med ham griner han bare eller siger jeg selv er skyld idet fordi jeg kyssede med en til en fest en af vores fælles venner men vi havde kun kysset en gang mig og min kæreste til en fest og ingen af os havde skrevet til henanden efter
ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved godt vi ikke har været kærester i langt tid men han lytter bare ikke til hvad jeg siger til ham
(undskyld for et langt brev)

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev, det er helt ok at det er langt. Der var jo meget som du skulle fortælle.
Det lyder for mig som om at jeres kæresteforhold er usundt, som om din kæreste vil bestemme for meget, og bliver sur hvis ting ikke er som han vil have. Det er jo ikke gode tegn. Og jeg tænker at når du skriver til os, så er det fordi du heller ikke synes at det er ok.
Lige nu er der jo ikke mange kys og fester, så jeg tænker at du måske kunne bruge tiden til at skrive/tale i telefon med din kæreste. Jeres snak kan måske handle om hvordan skal man være kærester. Er det ikke ok at være sammen med andre venner, altså ikke nogen man kærester med, men måske går til sport eller i bio ? Skal man altid vide hvor den anden er og hvem vedkommende er sammen med ?
Hvad med dine forældre, kan du få gode snakke med dem eller ældre søskende om hvordan man skal være kærester ?
Og så har jeg et lille råd til dig. Pas på med at sende snaps og billeder hvor du viser for meget krop. Desværre ved vi at sådanne billeder kan blive meget misbrugt og ryge ud til for mange, og kan desværre også blive brugt på porno sider.
Jeg håber at svaret har givet dig nogle tanker.
Held og lykke fremover. Mange hilsner Herdis.