02/04/2020
Onkel misbruger mig
Hey min onkel misbruger mig hvergang han er her hjemme hos mig og skal "passe" mig hva gør jeg han siger jeg dør hvis jeg fortæller det til nogen

Svar
Hej dreng på 14
Mange tak for dit brev, det er rigtig flot, at du skriver ind.
Det lyder meget ubehageligt det, som din onkel udsætter dig for. Det er godt at du har delt det, da det ikke er noget, som du skal gå med alene. Det din onkel udsætter dig for er ulovligt. At han truer dig til tavshed er slet ikke okay, men det er meget ubehageligt, og kan gøre det svært at turde fortælle nogen, om det du bliver udsat for. Jeg håber du ved, at det ikke er din skyld! Det er vigtigt at det bliver stoppet og at du får den hjælp du fortjener. Derfor tænker jeg på, om du mon kunne fortælle det til dine forældre? Eller en anden voksen, som du føler dig tryg ved? Et familiemedlem eller nær ven af familien? En lærer? En vens forældre? De kunne støtte og hjælpe dig videre.
Du er velkommen til at ringe til os på 2067506, det er anonymt og gratis. Her vil du sammen med en rådgiver finde ud af hvordan du hjælpes bedst. Du kan også skrive til vores chat, der i disse dage har åbent mandag-fredag fra 14-16.
Jeg ønsker dig det bedste,
Christine