06/05/2020
Min far er imod min kæreste
Hej :))
Jeg skriver egentlig til jer fordi jeg har været sammen med min kæreste i 8 måneder. Vi har to forskellige religioner, jeg er født og opvokset i den kristne tro og han er muslim og er opvokset i den muslimske tro.
Min far er utrolig racistisk og det er derfor han kun har mødt min mor, min far ved han eksistere og han ved han er min kæreste, men er ekstremt usikker på at han skal møde min far på et tidspunkt. Fordi det skal jo ske før eller siden. Men jeg er faktisk kommet så langt ud at jeg tror jeg bliver nødt til at gå fra min kæreste fordi jeg er så bange for han skal møde min far og det gør mig sådan virkelig ked af det.
Jeg ved ikke lige hvad jwg skal gøre, håber i kan komme med nogle råd......

Svar
Kære pige på 17 år.
Pu ha, det lyder som noget af et dilemma og jeg kan godt forstå, at du har brug for råd.
Umiddelbart tænker jeg ikke, at du skal gå fra din kæreste pga din fars holdning - og slet ikke før de har mødt hinanden.
Nu nævner du ikke, hvad din mor har af tanker omkring dig og din kærestes forhold, men måske kunne det været et forslag, at du spørger hende til råds om hvordan, din far bedst kan møde din kæreste? Måske din far bare skal lære din kæreste at kende under rolige forhold - eks derhjemme til en kop te?
At din far har racistiske holdninger, er ikke ens betydende at han ikke vil kunne affinde sig med din kæreste - måske endda synes han er sød og rar fyr når han ser, hvor glad i to er for hinanden.
Din far elsker jo dig og selvom han måske, ikke er enig i dit valg, vil han forhåbelig kunne acceptere det med tiden.
Jeg ønsker jer begge det bedste
Cat