10/05/2020
Udsat for seksuelt overfald
Hej jeg er en pige på 16 år...
Jeg var hjemme ved en dreng, som gjorde nogle sexuelle ting ved mig jeg ikke havde lyst til, jeg sagde nej, men følte ikke jeg kunne tillade mig at blive sur (da jeg var bange for han ikke ville være kærester så..) vi er "slået op nu" han gad mig ikke mere, men da jeg så var derude prøvede han at stikke sin penis op i mig og han fik den lidt ind men jeg fjernede den igen... jeg er bange for at man kan blive gravid af det, det er godt 3-4 uger siden og har ikke fået menstruation endnu. hvad skal jeg gøre? skal jeg bare vente og se?

Svar
Kære pige på 16 år.
Nej hvor er det ubehagelig oplevelse du har været ude for. Det er rigtigt godt at du skriver til os. Det er i det hele taget vigtigt at du fortæller hvad du har været ude for til nogen. Det kan være en meget tung byrde at gå med alene, og det er sundt at få talt om dine oplevelser og evt få hjælp til at få sat ord på nogle af din ting du føler. Måske hvis du har en lærer du er tryg ved, en god veninde eller din mor?
Du er også velkommen til at ringe ind til os i dagtimerne og få aftalt en samtale med af vores rådgivere. Til den samtale er du også velkommen til at tage en veninde med. Vores telefonnummer er 20 67 05 06.
Nu kan jeg ikke læse på dit brev, om du er ked af at i er slået op - om det mon var derfor du besøgte ham igen. I så fald skal du vide, at det er okay at være ked af det og savne ham. Han lyder ikke som en god fyr, men derfor kan man godt blive ked af det og føle sig alene efter et brud - det er helt normalt. Verden er fuld af søde fyre og du møder snart en ny, som vil behandle dig lige så godt som du fortjener.
Og så er det rigtigt vigtigt at du ved, at det han har gjort ikke er okay. Det er vigtigt at du selv har lyst til det og du må og kan altid sige fra hvis noget går over din grænse.
Mht til om du er gravid kan jeg faktisk ikke svare dig på. Ja du kan godt blive gravid, selvom om penis ikke har været helt inde, men det er meget sjældent. Da der er gået nogle uger, må du enten vente på om din menstruation kommer eller købe en graviditetstest. I tilfældet af at du er gravid, er det vigtigt at du kontakter din læge og taler med vedkommende.
Jeg ønsker dig al det bedste
Cat