16/05/2020
Et kæmpe råb om hjælp
Hej.
Jeg står i den situation at jeg lige er gået fra min kæreste som nåede udsatte mig for psykisk og fysisk vold igennem en længere periode.
Igår tog jeg mig endelig sammen til at pakke mine ting mens min kæreste ikke var hjemme og afleverede min søn hos min eks mand som nu har barnet i sin varetægt.
Lige nu befinder jeg mig hos min bedste veninde, men jeg står i en situation hvor jeg ikke aner hvad der er op eller ned.. min eks kæreste har kontaktet hele min familie og bildt dem alle mulige løgne ind omkring mig. (I forvejen har jeg selv en rimelig ustabil baggrund/familie)
Hun truer bl.a. med at kontakte kommunen og lyve mht ting vedrørende min søn. Jeg er så bange og aner ikke hvad hun kan finde på!
Et kæmpe råb om hjælp og råd!!
Min veninde har engang skrevet herind mht mig og min situation. Hun aftalte jeg blot skulle skrive hun hed XXX og at jeg var lesbisk. Så ville i havde informationerne fra hende dialog med jer...:(

Svar
Kære du på 23,
Hvor er det godt du skriver og endnu bedre er det at høre, at du er flyttet fra din voldelige kæreste. Det kræver mod, vilje- og handlekraft. Tillykke med det her kæmpe skridt, du netop har taget på vejen mod et liv uden vold.
Det er ikke sikkert at det føles som en sejr i starten og der er ikke noget at sige til, at du er og bliver bange. Du har levet i et voldeligt forhold i en længere periode og derfor er hendes trusler stadig levende og virkelige. Derfor dejligt at høre at du har en god veninde, der kan hjælpe dig her i denne svære tid. Det kan være hårdt at stå med alene.
Jeg vil anbefale dig at skrive ind til os i chatten. Vi har åbent ml. 16-21. Ellers at ringe i hverdagene ml. 14-16 på tlf.: 20 67 05 06. Du vil kunne få et samtaleforløb med en rådgiver, der kan støtte dig her i starten af den svære tid, med at være vedholdende i din beslutning og fortsætte et liv uden vold.
Hvis du har brug for noget akut hjælp, støtte, omsorg og rådgivning, vil jeg anbefale dig at kontakte lokk.dk, der har døgnåbent.
De bedste hilsner,
Nita