26/02/2019
Jeg er en 21 årig pige
Hej Jeg er en 21årig pige som har faktisk haft en forhold som gjort mig psysisk ned syg en del dengang/ tæt på flere gang at slå eller tag fandt om mig og valgt at slut den af. jaloux er der nok siden hans lillebror skrev til mig forleden dag og kaldt mig luder osv valgt blokere person og ikke kontakt forældren... og føler stadig i mig er en del bange at hvordan hans opførelse over mig og at jeg bange for den kan påvirke den ny forhold jeg har. Jeg fået en ny kæreste som jeg har faktisk være glad for og har været sammen i 10 måneder men det ved jeg ikke om det noget i kan hjælp. Hvad kan man gør?

Svar
Kære pige 21 år, Tak for dit brev. Jeg kan forstå på dig at du tidligere har været sammen med en kæreste som både har være psykisk og fysik voldelig overfor dig. Du skriver også at hans lillebror skriver til dig og kalder dig nedladende ting, hvilket lyder meget ubehageligt. Jeg kan også forstå på dit brev, at I heldigvis ikke er sammen længere og at du har fundet en ny kæreste. Det er ikke ualmindeligt at det kan påvirke end efterfølgende, når man har været i en voldelig relation, hvor ens grænser er blevet overskredet som du fortæller det i dit brev. Det er derfor vigtigt at tale med nogen om hvad det har gjort ved dig at være en sådan en relation, således at du kan bliver klar over dine egne grænser og holde fast i dem. Jeg håber derfor at din nuværende kæreste respektere dig og du kan sige fra overfor ham, når der er noget du ikke har lyst til. Du er altid velkommen til at skrive til vores chat, så du kan få nogle redskaber til at håndtere den frygt du fortsat har siddende i kroppen.
Bedste hilsner
Camilla