22/05/2020
Pige 14 år
HJÆLP MIN FAR DYKER SEX MED MIG OG MIN MOR ER LIGEGLAD
hej brevkasse jeg er en pige på 14 og mit problem er min far dyrker Sex med mig og han sprøjter sæd ind i mig være gang og han filmer det og min mor stå, glor og så har jeg ikke fået min mens i nu efter han har dyrket sex med mig for fire uger siden og jeg tør ikke at tage en graviditettest hjælp hvad skal jeg 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

Svar
Kære pige på 14 år.
Først vil jeg sige, hvor er det god, at du skriver for at få noget hjælp til din situation. Det lyder som om at du er helt klar over, at det dine forældre udsætter dig for, er så forkert og overhovedet ikke i orden. Det er rigtigt vigtigt at du er klar over det. At blive udsat for seksuele overgreb kan have store konsekvenser, både fysisk men også psykisk. Både nu og også i fremtiden. Nogle ting der kan være forbundet med at blive udsat for seksuelle overgreb kan være en følelse af skam eller kropsligubehag, men det kan være svært at sige noget helt generelt. Noget jeg kan slå helt fast er dog, at det aldrig er et barn skyld, at blive udsat for overgreb.
Det er faktisk ulovligt at forældre forgriber sig på deres børn, det er jo dem der skal passe på dig, ikke gøre dig ondt. Jeg læser i dit brev som at din mor ikke gør noget for at hjælpe. Derfor skal du kontakte nogen som kan hjælpe dig.
vil jeg vil forslå dig nogle steder du kan kontakte, Ingen børn eller unge skal leve med, at deres forældre laver overgreb på dem. Jeg vil også opfordre dig til at læse et andet brev, her på brevkassen. Det handler også om at blive misbrugt og er fra den 21/5.
Det kan være en god ide at fortælle en lære eller din sundhedsplejeske om det du bliver udsat for hjemme. Så kan han eller hun sætte dig i forbindelse med nogen der kan hjælpe. Sundhedsplejeske kan også hjælpe dig med en graviditets test.
Du er også velkommen til at ringe på tlf 20 67 05 06 eller skrive på chatten til os på Bryd Tavsheden, så kan du tale med en voksen og vi kan måske hjælpe dig videre.
Mange tak for dit brev,
kærlig hilsen Hannah