23/05/2020
Eks-kæreste
Hej med jer.
Her for snart et år siden, mødte jeg en utrolig flot høj fyr.
Han var 16 år og jeg var 18 år, da ham og jeg lærte hinanden af kende gennem en dating-app.
Vi besluttede os for at mødes i nærheden af hvor jeg boede.
Jeg bor stadig hos mine forældre og fyren bor på et opholdssted.
Jeg faldt for ham med det samme, uden at vide konsekvenserne for det.
Vi havde næsten kun sex sammen når vi hang ud.
Men i løbet af den tid jeg har kendt ham, har jeg oplevet at han har løjet over for mig flere gange.
Har også oplevet at når jeg prøver at få fat i ham fx efter vi har været sammen, sletter han mig fra alle de sociale medier vi havde kontakt til hinanden på.
Så går det noget tid før jeg igen kan få fat i ham.
Men føler alligevel at jeg ikke kan få en ordentlig forklaring på hvordan han lyver for mig på den måde.
Her forleden dag, havde vi igen sex med hinanden, efter en pause med hinanden, det var virkelig dejligt at have den form for opmærksomhed fra ham igen.
Men så kunne jeg ikke få fat i ham igen, ligemeget hvor meget jeg skrev til ham, svarede han mig ikke.
Så her i dag, opdaget jeg at han igen havde slettet mig fra snap og messenger.
Fatter ikke at han kan finde på af behandle mig på den måde.
Føler mig udnyttet af ham.
Føler jeg kun kan bruges til sex for ham.
Jeg er altså ikke en sex-dukke for ham.
(Skal lige siges at han er min eks-kæreste og han er 17 år i dag og jeg er 19 år)

Svar
Hej med dig, tak for dit brev.
Jeg kan godt læse, at du er frustreret og føler dig dårligt behandlet. Jeg synes at det er godt at du vil snakke med nogen om det, det påvirker dig forståeligt nok.
Når det er sagt er dette en brevkasse til hvis man har været udsat for vold. Det er det, Bryd Tavsheden er til at få hjælp for.
Hvis du har været udsat for vold hører vi meget gerne fra dig på vores chat, telefon eller du kan skrive til brevkassen igen.
Jeg vil dog råde dig til at fortælle din ekskæreste hvordan du har det og ellers vil jeg henvise dig til at kontakte Girltalk, som er gode til at rådgive om de udfordringer du beskriver i dit brev.
Kærlig hilsen Hannah