04/06/2020
Svært når storebror kommer på besøg.
jeg er en storesøster/lillesøster til to drenge med add og autisme. det er svært for mig hver gang min storebror kommer på besøg og prøver ignorer min familie skændes. men hver gang sker der noget jeg ik kan få ud af hovedet. b.la. fordi jeg har minder om min storebror være voldig/true. jeg ved ik hvordan jeg skal reagergere. min lillebror sidder normalt på mit værelse og venter på min storebror er nede på jorden igen.
Ved virklig ik hvad jeg skal gøre i de situationer...

Svar
Kære pige på 13 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver om det, som du synes er svært.
Jeg kan godt forstå at det er svært for dig med en storebror der har en diagnose og som bliver vred, og at det bliver til skænderier.
Mit bedste råd til dig er at du må tale med dine forældre om at du bliver ked af det og utryg når de skændes med din bror.
Og de minder du har om din storebror der har været voldelig og truende. Jeg tænker at det er dig som det er gået ud over.
Jeg tænker at du kan skrive til vores chat og tale med dem om den vold som du oplevede, så du kan få det ud af hovedet og så har du har nogen som du kan tale med om hvad der skete.
Mange hilsner Herdis