12/06/2020
Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre
Jeg har marget svert med mig selv får vere eneste dag For jeg afvise jeg er for tyk så prøver og tabe mig men det er ikke den raktie måde og gør det på brakker mig var gang jeg har spist noget og det er i skole det er verst tør ik og snak om det med nogen hved ik hvor Dan jeg stoper .har cutte siden jeg gik i 4klase har ar på det meste af min krop . Er Bang føller ik jeg kan vare nogen steder føler mig aldri glad kan ik gå hvor der er mang mensker for så begynder jeg og ryste .min mor og far har aft en prjode hvor de gav mig lussinger og bankes mit hovet ned i joren hved ik hvad jeg skal gører

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev, det lyder meget voldsomt og slemt sådan som du har det. Det er godt at du søger noget hjælp og jeg håber at jeg kan give dig lidt vejledning i dette svar.
Du beskriver forskellige emner at nogen fortæller dig at du er for tyk og derfor kaster op, du cutter og du får det skidt når der er mange mennesker, du føler dig forståeligt nok, ikke glad. Det er alle alvorlige reaktioner på at du ikke trives og jeg synes at du har alt for mange ting at bære rundt på. Jeg tænker at det meste, måske det hele stammer fra den måde dine forældre behandler dig på. Det lyder ikke som at dine forældre har formået at vise dig kærlighed og give dig selvværd. Det er slemt for ingen børn fortjener at blive slået og alle fortjener at føle sig værdsat og elsket, også dig. Jeg er ikke tvivl om at du er et dejlig og skønt ungt menneske og at du skriver dette brev fortæller mig noget om vor svært du har det, men også at du modig, det kan være svært at åbne op og fortælle sin historie især når den er så tung som din.
Jeg mener helt sikkert at du skal have noget hjælp og vis du har en lære eller en anden voksen du har tillid til, kan det være en stor hjælp at fortælle det til dem. Du er også meget velkommen til at ringe til os på Bryd Tavsheden på tlf 20 67 05 06 mandag-fredag fra kl 10-15. Så kan du få et forløb vor du snakker med en rådgiver nogle gange. Du kan også kontakte LMS som er Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade de har tlf 70 10 18 18. Der er mange muligheder for at få hjælp og jeg håber at du vil kontakte dem du synes ville være bedst for dig. Du er altid velkommen til at skrive til vores chat-rådgivning eller ringe. Det er vigtigt at du få noget hjælp til at få det bedre.
Jeg ved ikke hvem der fortæller dig at du er for tyk, men jeg ved at det er kun dig der skal bestemme over din krop. Dem der fortæller dig at du ikke er god nok, har oftest selv et problem. Det er ikke dig der er problemet men det er dig der har problemer, det er ikke det samme.
Jeg håber at vi hører fra dig eller at en af de andre organisationer gør. Der er hjælp at hente.
Kærlig hilsen Hannah