23/06/2020
Verbalt overfaldet af nabo
UNdskyld, men er jeg for gammel til at få hjælp? Jeg er lige blevet verbalt overfaldet af min underbo. Han har desværre gjort det flere gange gennem de 10 år, jeg har boet her - denne gang foran mit ældste barn Han peger truende på mig og råber af mig med trusler om, at han vil køre sag på mig - jeg ved ikke, om hvad. Denne gang cyklede jeg hurtigt ned af gaden for at komme væk - men han stilede sig ud til fortovet og råbte efter mig ned ad gaden. Hvis I ikke kan hjælpe, ved I så, hvor jeg kan få hjælp og kan det meldes til Politiet, da det er gentagne gange og jeg er meget stresset over, hvad han finder på næste gang og hvornår han gør det igen. Tusinde tak, kh. Anne

Svar
Kære Anne
Du er uden for vores målgruppe, ja. Men vi vil meget gerne hjælpe dig videre herfra.
Det du udsættes for lyder rigtig ubehageligt, og jeg kan godt forstå, at du føler dig stresset over situationen. Det kan opleves meget ubehageligt, hvis en person du ikke ønsker kontakt med, kontakter dig.
Jeg tænker helt sikkert, at du skal kontakte politiet og forhøre dem omkring hvad du skal gøre. De kender til problemstillinger med stalking og chikane.
Jeg håber du får hjælp til din nabo.
Mvh Katrine