07/03/2019
Jeg er begyndt at føle at der ikke rigtig er nogle der vil mig længere
Hej jeg er en pige på 14 år. Jeg har her de sidste måned hvis ikke mere, gået og haft en maske på lige meget hvor jeg er henne. Der er kun en jeg ved jeg kan snakke med, men på den anden siden vil jeg ikke have at det skal påvirke den person. Folk har meget nemt ved at kalde mig kælling, møgsvin, dum, du kan ikke noget o.v.s og det går mig selvfølgelig meget på. Jeg har her på det sidste forandret mig lidt, men nogle synes åbenbart meget. Jeg er begyndt at føle at der ikke rigtig er nogle der vil mig længere,at jeg kun er et stort problem. Folk er begyndt at holde afstand fra mig. Der har været flere aftner hvor jeg har grædt mig selv i søvn, begrund af de ting folk kalder mig for og det de gør mod mig. De har det med at slå mig, hvor de så ikke respektere et stop. Det er rigtig grænseoverskidene at skrive til jer, for det har været noget jeg har holdt tæt ind til mig.

Svar
Kære pige på 14 år. Tak for dit brev og hvor er det sejt at du skriver, særlig når du aldrig før har skrevet om hvordan du har det. Du skriver rigtig godt om hvordan du har det og hvad der sker i dit liv lige nu. Og det er da slet ikke i orden at du græder dig i søvn, du skal have noget hjælp til at få det bedre. Nu ved jeg ikke hvem de folk er, som du skriver om. Er det mon din familie eller folk fra din klasse. ?? Jeg tænker at du bliver udsat for både fysisk vold, nemlig at nogen slår dig og psykisk vold ved at du bliver kaldt grimme ting. Du er jo slet ikke et problem, men du kommer til at tænke sådan om dig selv, fordi der er folk der behandler dig dårligt. Og det er helt sikkert at du skal have hjælp til at stoppe de folk, der slår dig Og jeg tænker på hvem du kan tale med. Nu har du jo brudt tavsheden ved at skrive til os. Det er rigtig flot at du har taget det første store og svære skridt. Og heldigvis bliver det nemmere at tale om, når du har gjort det nogle gange. Hvem kunne du tale med ? Har du en lærer som du stoler på, eller en AKT lærer ?? Eller måske en i din familie ? Du kan også skrive til vores chat eller ringe til os for at få kontakt til en rådgiver. Så kan vi vide lidt mere om hvem folk er og hvad der kan gøres for at hjælpe dig. Husk at du er sej fordi du har brudt tavsheden og alle har ret til et liv uden vold. Mange tanker til dig.
Herdis