30/06/2020
Blev slået på den gamle skole
jeg blev slået på min gamle skole, som jeg heldigvis er flyttet fra..men mine forældre ved det ikke, og nu reagere jeg hvis for et eksempel min sidekammerat rækker sin hånd i vejret for at stille et spørgsmål til læren... nogle folk laver sjov med mig, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til nogen

Svar
Kære du
Hvor er det godt du skriver til os. Og hvor godt at du fik skiftet skole.
Jeg vil meget opfordre dig til at få talt med dine forældre om hvad der skete på den gamle skole, så du kan få hjælp til at få det bedre. Det er nemlig sådan at ubehagelige oplevelser, som dem du har været ude for de sidder i kroppen og forsvinder desværre ikke af sig selv.
Kan godt forstå det er svært at få startet på en sådan samtale. nogen gange kan man starte med slutningen. Fortæl at der er noget alvorligt du gerne vil tale om og at det handler om at du ikke har det godt lige nu, på grund af noget der skete på den gamle skole. Og husk at når du først har fået taget hul på at snakke om det, så bliver det nemmere at fortsætte.
Håber for dig at du får det sagt
De bedste hilsner
Lotte