22/07/2020
Min kæreste slår
Hej mit problem er at min kæreste slår
Mig vis jeg ik vil have sex med ham og han vil have det hver dag og jeg kan ik mere vil bare dø men han skjuler de slag han giver mig og han siger at han vil stikke sin pik op i min aller bedste veninde vis jeg ik har sex med ham og han slår mig med bælte og nogle gange et stål rør af metal😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😭😭😭😭😭😭😭😭

Svar
Kære pige på 16 år,
Tak for dit brev. Det lyder som om at du er havnet i et yderst nedbrydende forhold, med både trusler og vold. Det er godt at du får det italesat, da det er et vigtigt skridt i processen. Har du på noget tidspunkt fået snakket med din kæreste om alt det her og hvad det gør ved dig? Eller med nogen andre? Jeg får også lyst til at spørge dig, hvor længe det mon har stået på? Det er vigtigt at du får talt med nogen om det her, så det er godt du rækker ud.
Det er meget nedbrydende at være i et voldeligt forhold, og derfor er det vigtigt at du får afstand til det, så du kan begynde at bygge dit selvværd op igen. Jeg vil råde dig til at ringe til Lev uden vold på tlf.: 1888, da Bryd Tavsheden holder ferielukket indtil d. 3. august og det er vigtigt at du får snakket med nogen om dine ubehagelige oplevelser. Jo hurtigere, jo bedre.
Samtidig er det vigtig at du kommer væk fra volden og truslerne, så du kan begynde at tænke klart igen. Det kan nogengange nedbryde selvværdet så meget, at man ikke tror man er noget værd uden dem der ødelægger en. Og det har vi nogengange brug for hjælp til at se og handle på.
De bedste hilsner
Nita