27/07/2020
Vores forhold går kun op i sex
hej
jeg vælger at være anonym, er 14år og har en kæreste der 27 år gammel vi har vært sammen i 4 måneder og elsker ham rigtig højt men han vil gerne bestem alting og alt er på hans måde. hans mor skælde mig ud og siger en pige på min alder ik burd have sex fordi han bor hos sin mor og har sex ved ham. fordi min mor er imod vores forhold
føler tit vors forhold kun går op i sex, når vi sammen boller vi næsten kun og når jeg vil lave noget så vil han ik være med til det og noglegange sendet han mig bare hjem efter vi bollet

Svar
Kære pige på 14 år.
Hvor er det godt du skriver - et kæresteforhold bør bestemt indeholde mere og andet end kun sex. Jeg synes det er noget du skal tale med din kæreste om, og måske overveje om det er et forhold du gerne vil blive ved med at være i.
Mht til jeres mødre, så vil de jo gerne beskytte dig og aldersforskellen er også ret stor. Desuden skal i være opmærksomme på, at den danske lavalder for sex jo er 15 år.
Dog kan de ikke bestemme om i skal være kærester eller ej, det er helt jeres eget valg.
Mange hilsner
Cat