30/08/2020
Flere diagnoser og selvskade
Hej..
Jeg har været i psykiatrien i godt 14år, og det meste af de sidste 10år er tilbragt på en psykiatrisk afd. Bla pga selvmordstanker/forsøg og lign.
Jeg har et hav af diagnoser, og skal nu skifte bosted igen (er indlagt pt)
Mit problem går på min ptsd. Jeg har været udsat for, et hav af seksuelle overgreb, gennem mit liv. De fleste, da jeg gik i 7-8 klasse.
Jeg får flashbacks, alt fra film i mit hoved/billeder, stemmer, fornemmesler osv. - og det blander sig sammen med min paranoide skizofreni, og angst.
Der er få mennesker u behandlings systemet, jeg tør stole på., og jeg holder utroligt af dem.
Dog selvskader jeg rigtig ofte, ender i skærmninger, bælte, tvangsmedicin osv..
Jeg er så pisse bange for at give slip på den seævskade (det nye bosted har sagt, jeg akal skrue gevaldigt ned for det, før jeg flytter ind) - desuden er jeg angst, for at tilhøre nyt psykiatrisk system, og flytte i det hele taget..
Alting sejler i mit sind, og jeg vil bare så gerne gøre folk stolte af mig.. Men min bedste følgesvend, (selvdestruktion) vkl de fjerne fra mig.. Og den har fulgt mig siden jeg var under 12år.

Svar
Kære dig
Sikke en hård historie du har, jeg har stor forståelse for at det må rigtig svært at være i din situation - men det lyder som om du måske allerede er i de bedste hænder vi i samfundet har; psykiatrien med nogle mennesker, du faktisk stoler på. Jeg ved dog, at det kan være rigtig svært at være i psykiatrien, netop fordi man, i forsøget på at hjælpe, kan komme ud i at bruge tvang, bælte, medicin, for at du ikke skal yde selvskade. Det må være et enormt pres på dig, at ønsket om at få det bedre samtidig modstrider ønsket om at lette presset ved at selvskade.
Jeg ved ikke om du tidligere har haft direkte kontakt med Center for Selvskade, Livslinien eller Center for Seksuelle overgreb eller hvordan dine behandlere hjælper dig. Men jeg tror det er vigtigt at holde fast i din behandlingsplan, som forhåbentlig både dækker din angst, selvskade, traumer fra seksuelle overgreb, skizofrenien og PTSD'en.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Kærlige hilsner, Emilie