12/04/2019
Jeg er ikke tryg ved at være hjemme
Hej Jeg er en pige på 14 jeg har 3 ældre søskende på 23, 20 og 15. Mine forældre er sammen og har været det 25 år. Jeg er ikke tryg ved at være hjemme, jeg tør ikke sige min mening for min mor. Jeg mødte en sød fyr og vi var kærester i 3 måneder men mine forældre er imod jeg har en kæreste. Så jeg slog op men indså at jeg savnede ham for meget. Nu er vi tæt på at være sammen igen men min mor gør alt for at jeg ikke kommer til at møde ham. Jeg har gjort skade på mig selv fordi jeg har det så dårligt der hjemme med min mor. Jeg føler ikke jeg kan snak med hende og tør ikke spørge hende. Jeg vil så gerne være kærester med ham igen, men vi ser aldrig hinanden. Hvad skal jeg gør??

Svar
Kære pige 14 år Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver og får sat ord på din frustration og utryghed ved din mor. Det er uklart hvad du frygter, at din mor vil gøre, hvis du siger din mening, og derfor er jeg også lidt usikker på, hvad det er præcist ved din mor, der gør dig utryg. Du skriver, at din mor er imod, at du har en kæreste. Er hun imod denne kæreste, eller er det, at du i det hele taget har en kæreste? Prøv om du kan svare på, hvad det er du frygter, din mor vil gøre og hvad det præcist er, at hun er imod. Dernæst vil mit råd til dig være, at skriver herind til vores chat i tidsrummet 16-19 mandag til fredag og få en chat om, hvordan du kan få en dialog med din mor om din frygt for hende. Du kan også skrive til os igen her på brevkassen og skrive lidt mere om dit forhold til din mor og hvorfor du er utryg derhjemme. Så vil vi gøre, hvad vi kan for at give dig råd til, hvad du kan gøre.
Sisse