09/09/2020
Min søster er meget syg
Min lille søster er handicap og er maget syg og jeg er bange for hun dør min mor og sted far ser jeg aldrig smile mere

Svar
Kære du
Hvor er jeg ked af at høre, at din søster er syg, og at du er bange for at hun kunne dø fra jer. Det er enormt hårdt for alle i en familie at opleve, at nogen er meget syg, og det kan være svært for forældre at håndtere det hele.
Jeg tror ,det er rigtigt vigtigt at du har nogen at tale med om dette, og derfor er jeg glad for, at du har henvendt dig. Jeg vil opfordre til at prøve at kontakte Børn, Unge og Sorg på deres hjemmeside https://sorgcenter.dk/psykologhjaelp/terapi-til-boern-og-unge/, da jeg ved at de er super gode til netop de tanker og følelser du står med. Og ellers kan du også ringe til Børnetelefonen på tlf. 116111, så du hurtigt kan få en at tale med.
Jeg ønsker dig og din familie alt det bedste.
Mange hilsner, Emilie