10/09/2020
Jeg føler mig ikke rigtig glad
Jeg føler mig ikke rigtig glad. Min far har et temperament der går langt ud over grænser, og min mor ser mig som en byrde og bryder aftaler. Jeg har det svært når aftaler bliver brudt, og hun kan ikke se det. Det knuser ærligt talt mit hjerte. Jeg har før skrevet, men mange ting er ændret siden sidst. Vi skrev til familieretsstyrelsen om min far(sagen er ikke kommet for endnu), men lige nu føler jeg at jeg egentlig bare har lyst til ikke at være mig.
Jeg har tænkt på at blive frivilligt anbragt, da ingen af mine forældre rigtig gør andet end at gøre mig ked at det og frustreret. Jeg ved ikke meget om det, men jeg ved at jeg ikke vil være sammen med mine forældre. Det er som om at de bare vender det blinde øje til, og håber på noget godt. Skolen er heller ikke en hjælp, veninderne forstår ikke og lærerne ved det ikke. Jeg har ikke lyst tilbage fortælle den om det.
Det er bare meget nemmere at tænke på et liv uden dem, eller et liv uden mig. Nu hvor jeg snart (så snart det er ok) skal gå en tur på Lillebælt, så tænker jeg tit på hvor fristende det er at hoppe i og aldrig komme tilbage. Det ville være meget nemmere end at leve i et levende helvede.

Svar
Kære pige på 12 år.
Puh ha, det lyder ikke særlig rart at du har det sådan. Det er super godt at du skriver herind igen.
Jeg synes det er meget vigtigt at du fortæller din skolelære hvordan du har det. Det går ikke at du går og tænker sådan og du skal have noget hjælp. Hvis du stadig synes det er lidt for voldsomt at tale med din lære, skal du prøve at kontakte Headspade. De har både en chat og rigtigt mange huse rundt omkring i landet, hvor du kan snakke med en af deres rådgivere. De har rigtig god erfaring med at hjælpe med de tanker som du beskriver.
Jeg ønsker dig held og lykke
Cat