11/09/2020
Min far slog
I går var min far fuld og slog mig, for 2 år siden slog min far mig han gør det tit når han er fuld, mine forældre er skilt kommunen sagde, at han godt må komme og besøge os men hvis han drikker og ikke har ændret sig skal vi sige det, ( han er alkoholiker btw) jeg har ikke lyst til fortælle kommunen fordi gider ikke fimillepromlmer. Jeg har det virkelig ikke godt derhjemme min mor kan ikke gøre noget. Jeg vil virkelig gerne på en plejefamilie. Min veninde er i en hun sagde det er super fedt og jeg spurgte ind til det og hun sagde det en god ide. Når min storebror er sur så slog han hele tiden!! Min mor kalder mig ludder nogle gange. Jeg græder hver dag kan ikke klare den sårg

Svar
Kære pige på 15 år
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at være derhjemme. Og det er ikke i orden, hverken at din far slår dig eller at din mor taler sådan til dig.
Jeg kan godt forstå at du tænker det kan virke voldsomt at kontakte kommunen, men det er ret vigtigt at de får af vide hvordan du går og har det derhjemme.
Kommunen er ikke ude på at skabe problemer, men vil netop kunne hjælpe jer med at finde en løsning på jeres situation.
Hvis du går på en skole eller en fritidsaktivitet, er der måske en voksen som kan hjælpe dig, så du ikke skal gøre det helt alene?
Mange hilsner
Cat