11/09/2020
Min kæreste er voldelig
Jeg har levet i voldeligt forhold siden feb. 2018. Jeg flyttede på krisecenter i april 2019, og flyttede så hjem igen i feb. 2020. Jeg har ikke på noget tidspunkt været “ude” af forholdet, foruden en tre måneders pause uden kontakt (det var vist nok kun en eller to), og vi er stadig kærester. Volden stoppede da jeg kom på krisecenter, den startede ikke efter jeg kom hjem, men nu... nu eskalerer det, og han er begyndt at slå, sparke, kvæle osv.
Jeg kan ikke løsrive mig fra ham. Jeg er afhængig af ham, økonomisk men også mentalt, føler jeg. Hvordan indser jeg, at det her er skidt og får det stoppet i tide?

Svar
Kære kvinde på 29 år.
Puh ha det lyder voldsomt det du lever i. Jeg kan godt forstå du synes det er svært og jeg synes det er rigtig godt at du skriver.
I bund og grund er du jo allerede godt på vej. Du ved at du skal væk fra ham, og det er en rigtig god start. At man føler sig afhængig af et forhold, er ikke unormalt og det er en proces at løsrive sig.
Det er ikke holdbart at han er så voldelig og du risikere at det ender helt galt.
Jeg tænker at du skal prøve at kontakte krisecenteret igen og bede om at bo der lidt. Evt høre om der en rådgiver som kan vejlede dig ift din økonomiske situation.
Hvis du har behov for en samtale med os, så er du velkommen til at ringe ind på mandag efter klokken 16 på telefon 20 67 05 06.
Mange hilsner
Cat