29/09/2020
Jeg er mistroisk og grænseoverskridende
Hej
Jeg har gennem en længere periode blevet mere og mere kontrollerende, mistroisk og grænseoverskridende. Både overfor min kæreste, men også mine venner og dem jeg elsker og holder allermest af i mit liv. Det er specielt gået ud over den pige/kvinde jeg selv vil bruge resten af mit liv med. I en rus af fadøl og slavevodka blev jeg så ærlig omkring mit snageri og det kom ud på den mest forfærdelige måde det kunne. Har følt mig som verdens mindste menneske de sidste 3 dage, men er stadig glad for jeg har været ærlig og fortalt jeg har kigget steder jeg ikke har skulle. Også selvom det kom ud som det gjorde.
Jeg elsker virkelig min kæreste af hele mit hjerte, og hun har aldrig givet mig grund til at være mistroisk eller tvivle på hendes troværdighed overfor mig. Er bange for jeg for alvor har fucked op. Men håber stadig på hun kan tilgive mig for for hvad jeg har gjort.
Er der noget i kan anbefale man gør, ringer/skriver til eller noget man selv kan gøre i sin hverdag for at komme det her til livs?
Jeg har erkendt jeg har brug for hjælp, men hvor finder jeg den henne?
Mange hilser herfra, og tak for alt i gør for dem der har brug for jer. Er sikker på i har været en hjælp for så mange der har haft brug for den

Svar
Tak for dit brev og for anerkendelsen af vores indsats, det er vi super glade for.
Det er meget fint og tankevækkende at læse det, du skriver. Du er i en kompleks situation, hvor mange modsatrettede følelser er i spil, og det er du selv i stand til at se og sætte ord på. Det er sejt!
Du skriver, at du har en pige/kvinde, som du elsker, og som du vil bruge resten af dit liv med. Du skriver, at du ikke har haft grund til tvivl eller mistro i forhold til hende. Og du skriver, at du har erkendt og fortalt hende om, at du har kigget steder, du ikke har skulle. Du skriver, at du ved, at du gør noget forkert, at du gerne vil ændre dig, og at du har brug for hjælp. Du har faktisk allerede taget det første og måske det sværeste skridt i retning af at hjælpe dig selv. For det er erkendelsen og at række ud efter hjælp.
Og det er godt du lige netop skriver til os, for det kan vi hjælpe dig med.
Jeg vil anbefale dig, at du ringer herind til Bryd Tavsheden (tel. 20670506) mellem kl 9-15 med henblik på at få et rådgivningsforløb hos os.
Bedste hilsner Ida