29/09/2020
Glad udenpå - Ked af det indeni
Hej.....
Jeg har nogle problemer som jeg rigtig gerne vil have hjælp til. Min far slår og er i kontakt med kommunen, men det er ikke rigtig det der trykker mig. Det der trykker mig er at jeg reagere ligesom ingenting er sket. Udenpå ligner jeg en glad ung pige men indeni er jeg faktisk rigtig ked af det. Jeg spiller håndbold og håndbold plejer at være et frirum for mig hvor jeg falder i dyb koncentration og giver alt hvad jeg har men koncentrationen er der ikke lige for tiden og ved ikke hvad jeg skal gøre. Hver gang jeg skal lave noget i skolen falder mine tanker hen på min far og det der sker imellem os lige for tiden og jeg mister koncentrationen når jeg skal bruge min hjerne til at tænke med og har bare brug for fred for alt lige nu, fordi at min hjerne snart eksplodere med alt det der sker lige nu. Hjælp ved ikke hvad jeg skal gøre🥺
Hilsen en meget trist pige

Svar
Tak for dit brev.
Jeg er glad for, at du skriver, at du er i kontakt med kommunen omkring den vold du er udsat for fra din far. Forældre må ikke slå deres børn, sådan er loven. Og det er godt, at der er nogen, som hjælper med at ændre din fars adfærd.
Du skriver, at det egentlig ikke er volden, der trykker dig, men de følgevirkninger, som volden giver. Ked-af-det-hed, manglende koncentration og tankemylder. Det lyder svært og tungt, og jeg håber, at der er nogen omkring dig, som du kan snakke med om, hvordan det hele påvirker dig. Om hvordan det er at være dig midt i alt det her.
Hvis du ikke allerede snakker med nogen, synes jeg du skal finde en du har tillid til - en veninde, en lærer, en venindes forældre eller din håndboldtræner.
Hvis du hellere vil snakke med en, som ikke kender dig, kan jeg anbefale dig at skrive til os i chatten eller ringe til vores anonyme telefonrådgivning mellem kl. 17-20. Her kan vi hjælpe dig lidt bedre end her i brevkassen.
Alt det bedste til dig - Ida