11/10/2020
Min kæreste er ude at rejse
Min “kæreste” er ude og rejse for at arbejde. Han skal være væk i måned. Inden han tog afsted virkede jeg lidt uforstående omkring hvilket gjorde ham lidt pist tror jeg. Der gået 5 dage nu og jeg savner ham så meget. Og venter på han kontakter mig. Jeg har Lyst til at skrive til ham at jeg savner ham og skrive noget der virker støttende, men ved ikk hvordan. der jeg ikk viste ham det før han rejste. Han blir meget hurtig stresset og jeg vil ikke presse ham ved at skrive til ham.. så ved ikk helt hvad jeg skal gøre.

Svar
Kære pige på 20,
Nogen gange kan man ikke forstille sig, hvordan det bliver at undvære nogen, før de rent faktisk er taget afsted. Og det kan være svært at forstå for den anden, som måske godt kan forestille sig, hvor meget man vil komme til at savne hinanden.
Jeg tænker, at det altid okay at sige hvad man føler. Det kan aldrig skade at fortælle nogen, at man holder af dem og savner dem.
Hvis du tager afsæt i at fortælle ham om dine følelser og ikke "kræver" noget af ham til gengæld. Du kan jo skrive at din intention er at støtte ham, ikke at stresse eller presse ham. Så hjælper du med, at han ikke misforstår det.
Alt det bedste til dig
Lotte