26/10/2020
Skænderier med far.
Hej....
Det er ikke let for mig at skrive det her. Jeg havde engang et rigtig tæt forhold til min far hvor at vi lavede alt sammen og nu laver vi ikke andet end at skændes når vi ser hinanden. Han slår og råber og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan ikke lide at skændes med folk udover hvis jeg er rigtig træt af dem og det er jeg ved at være af min far. Han spurgte mig i går om jeg ville med ham til Tyskland og der gav han mig et valg mellem ja og nej og jeg sagde så blev han mega sur. Ved snart ikek hvad jeg skal stille op mod ham
Hilsen en trist pige

Svar
Kære triste pige.
Tak for at du skriver til os. Det lyder som en svær situation du har med din far. Det er ikke godt at skændes så meget med en forældre. Og det er meget forkert af din far, at han har slået dig.
Jeg tænker på hvor din mor er i dit liv ? Ved din mor hvad der sker eller kan du tale med hende om det. Eller måske er der andre i familien som du kan tale med og som måske også kan tale med din far om at hans væremåde overfor dig, med at slå er en dårlig måde. Det er ikke en god ting at blive slået eller ikke at kunne løse konflikter på andre måder end at slå.
Jeg tænker også at du måske kunne skrive til vores chat, så kan du fortælle mere og vi kan give dig flere råd.
Mange tanker. Herdis