30/10/2020
Nogle dage er værre end andre
Jeg har skrevet herinde et par gange før. Det sker oftes når jeg føler mig alene.. Det er rart at få svar udefra..
Der var idag en der spurgte om jeg stadig følte skam over det der uretfærdigvis skete for mig, da jeg var yngre. Uden at tøve svarede jeg "Ja, nogle dage er værre end andre" .. Idag er en af de dage hvor jeg ikke kan stoppe med at græde.
Det er efterhånden noget tid siden jeg har været så langt nede, det hele virkede til at blive lysere, og selvom jeg ved at det er sandheden, så virker det så urealistisk for min hjerne nu.. Jeg har holdt mig fra flasken, vil ikke ende hvor jeg plejer med det her mood.
Det er hårdt og det er svært at leve med en barndom, hvor man ikke fik lov til at være barn, også nu hvor jeg er blevet "voksen".
Jeg elsker at jeg kan gå her ind og lukke ud for presset. Tak for jer, hver eneste en af jer.
- S

Svar
Kære S
Hvor er det godt, at du skriver herind, når det er rigtig svært. Det er så vigtigt at have et sted man kan komme af med de dystre tanker.
Dit brev er et godt eksempel på, at en svær barndom trækker spor ind i voksenlivet, og at det kræver stort mod og viljestyrke at lære at leve med, og at få bearbejdet oplevelserne.
Det glæder mig, at du skriver, at det efterhånden er længe siden, du har været så langt nede. Det tyder på, at du har erfaring med, at du kommer ud af dit mood, og at der med tiden går længere i mellem hver gang du bliver overvældet og ikke kan stoppe med at græde.
Dit brev giver helt sikkert trøst til andre, der som dig stadig overmandes af sorg på de svære dage.
Alt det bedste til dig
Lotte