27/05/2019
Jeg er en pige på 13 som har ramt et meget ked punkt i mit liv
Hej. Jeg er en pige på 13 som har ramt et meget ked punkt i mit liv. Min far og mig har det ikke altid godt sammen fordi han bander til mig. Fx kan han sige “hold kæft” “luk røven” og så synes jeg også han siger nogle ubehagelige ting til mig som “du var en Big Big fail” eller “har prøvet at få dig solgt idag” “vi sender dig på børnehjem” jeg synes ikke det er så fede ting at få afvide..

Svar
Kære pige på 13 år Tak for dit brev. Du skriver, at du har det svært, fordi din far bander af dig og siger ting til dig, som gør dig ked af det. Det kan jeg bestemt godt forstå, at de gør. Lige meget hvor sur man er, bør din far ikke tale sådan til dig. Ingen, skal have af vide at de er en fail, eller at de skal sælges. Du fortjener at være en glad 13 årig pige, der ved, at du er noget værd. Når jeg læser dit brev, tænker jeg på, om det kun er dig, han snakker så grimt til, eller om det er hele familien, der har den hårde tone? Har du mon snakket med din far om, hvad det gør ved dig, når han siger grimme ord? Måske kan du snakke med din mor om det? Vi vil meget gerne hjælpe dig bedst mulig, men da dit brev er kort, tænker jeg, om du vil have mod på at skrive ind til os på vores chat mandag-fredag 16-19. Du er helt anonym. Her kan vi gå mere i dybden med hvad du oplever, og hvordan du bedst kan hjælpes.
Venlig hilsen
Kirstine