08/11/2020
min kæreste gik over stregen da vi sloges for sjov
Hej brevkasse jeg er i tivl om hvorvidt jeg har oplevede vold i mit forhold...
Min kærste og jeg tumler tit vi har gået til kampsport Sammen kan derfor godt lide at skubbe lidt til hianden. Men for nylig gik det galt vi daskede for sjov til hinanden men pludselig slog min kæreste ud efter Mig og ramte mig med en knytnæve på låret To gange. Det gjorde rigtigt ondt og jeg fik helt tåre i øjnen og gav udtryk for at det ikke var sjovt mere og at det var over min grænse. Jeg gav udtryk for at at jeg synes det var for voldsomt men min kæreste tog det ikke seriøst og begynde bare at grine af mig Og sige at jeg jo daskede til ham så måtte han jo også på mig. Jeg blev inden i mig selv ked af det men lod diskutionen ligge. Dagen Efter kunne jeg mærke at min lår var meget ømt og der dukkede to kæmpe blå mærker op. Jeg prøvede igen at konfrontere min kærste med at jeg synes det var en meget ubehagelig oplevelse men han blev sur på mig og sagde at det kunne han ikke tage seriøst. Han sagde at vi var lige gode om det og at han nogen gangen også synes jeg går over stegen, det har han dog aldrig givet udtryk for før. Han blev virkelig sur og ende med at gå. Han kalde mig en masse grimme ting og begynde at give mig skylden og sagde at jeg selv var udenom det.
Jeg føler mig virkelig sårede over den måde han håndtere det på og jeg er begyndt at føle mig en smule bange for hvad nu hvis tingen skulle gå galt igen. Jeg har tænkt meget på at dele det med nogen men jeg ved ikke om det bare er mig der er virkelig overfølsom og piver. Og samtidig elsker jeg også min kæreste og vil ikke skade ham på nogen måde
Hilsen mig

Svar
Kære pige på 19 år.
Tusind tak for dit brev. Når jeg læser det, så kan jeg sagtens forstå, at du føler han gik over stregen - især når det har gjort rigtig ondt på dig.
Jeg synes det er super fint, at du flere gange prøver at tale med ham om det. Og selvom det måske virker som om han affejer dig, så fortæller han jo, at han også synes det kan gøre ondt når du rammer ham.
Jeg tænker, at i skal prøve at sætte jer ned og tage en snak omkring det her med at 'tumle' på den måde. Jeg tror ikke at nogen af jer, er interesseret i at såre den anden - hverken fysisk eller psykisk, så måske er det bedst enten at aftale nogle faste rammer for legen, eller simpelthen finde en anden måde at tumle på.
Jeg ønsker dig alt godt
Cat