23/11/2020
Jeg er bange for at sige til min mor at jeg måske er gravid
Jeg er bange for og sige til min mor jeg måske er gravid er bange for hun bliver sur på mig jeg skal havde en test i morgen men har bare haft symptomer på jeg godt kan være gravid jeg spiser meget jeg har ondt i min mave jeg har kvalme hvad skal jeg gøre er så bange

Svar
Kære pige på 16,
Hvor er det sejt at du skriver herind.
Jeg kan godt forstå hvis det føles overvældende og skræmmende at gå med de bekymringer alene. Det er ikke rart at gå og have det fysisk dårligt og jeg synes det er godt at du tager en test. Hvis testen er negativ, vil jeg opfordre dig til at få en tid hos din egen læge, så du ikke skal gå og opleve ubehag i hverdagen.
Jeg kan også godt forstå, hvis du er bekymret for din mors reaktion. Men mon ikke hun i sidste ende vil være glad for, at du deler sådan en stor bekymring med hende?
Hvis det virker helt uoverskueligt at tale med din mor, synes jeg, at du skal få delt din bekymring med en voksen du stoler på. Måske en lærer eller et familiemedlem?
Evt. kan du kontakte Girltalk.dk, Headspace.dk eller Børnetelefonen på tlf.: 116111. De er alle rigtig gode til at rådgive unge som dig, som oplever noget som kan føles svært eller skræmmende.
Alt det bedste
Linnea