24/11/2020
Er der en sexvideo af mig som bliver delt?
Jeg begyndte at skrive med min ex igen. Han var sød og meget mere engageret. Jeg fik en følelse af, at vi måske kunne prøve igen. Jeg gav ham alt. Billeder, videoer og min tid. Jeg gik så med til, at vi skulle være sammen en weekend. Jeg tog hjem til ham, og det var super hyggeligt. Jeg havde sex med ham. Mange gange.
Nu er han blevet distanceret og kort i sine besvarelser. Jeg får nærmest kun intetsigende billeder, korte svar og bliver efterladt på læst nogle gange.
Det gør mig bekymret. Jeg føler mig udnyttet. Jeg frygter, at det måske var et væddemål med hans venner, at han skulle få mig med i seng igen. For det er jo efter, at jeg har givet mig til ham igen, at han nu er blevet fjern.
Hvis han har filmet, mens vi har haft sex, som bevis til hans venner, hvad gør jeg så? Hvis videoen er blevet delt rundt mellem dem, kan den så slettes helt igen, som om den aldrig har eksisteret? For jeg har hørt udtrykket "en gang på nettet, altid på nettet" Billederne og videoerne er min egen skyld. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på, at han har gjort det, men jeg kan ikke ryste dem ubehagelige tanke af mig. Jeg er i vildrede og ved ikke, hvad jeg skal gøre.

Svar
Hej pige på 18,
Det lyder ikke som om det har været en rar situation for dig. Ud fra det du skriver, kunne det godt lyde som om, at der er noget uforløst i jeres relation.
Ift. hvad du skal gøre herfra, vil jeg anbefale dig at se lidt på hjemmesiden "Slet Det" på følgende link: https://redbarnet.dk/sletdet/.
Her kan du læse mere om digitale krænkelser og blive vejledt i hvad du kan gøre, i tilfælde af at der er blevet delt noget uden dit samtykke.
Jeg krydser fingre for, at din bekymring ikke bliver en realitet!
Alt det bedste
Linnea