27/11/2020
Alt er svært
Hej brevkassen...jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men vi er 7 personer hos min mor ( det skal bare lige siges at mine forældre er skilt)... Og det syntes jeg bare ikke jeg kan overskue.. hvis jeg siger til min mor og papfar at jeg hellere vil bo ved min far ved jeg de vil blive ked af det.. og det vil jeg jo ikke have.. men jeg kan bare ikke magte at være i det... Jeg føler ikke de har tid til mig og jeg føler jeg skal klare mig selv.. jeg skal selv fragte mig frem og tilbage hver dag til alting... Derfor er jeg aldrig hjemme... Jeg er altid ude hos en veninde eller ned at ride hele dagen for at slippe for dem... Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide dem men .. jeg kan bare bedst lide at være hos min far og papmor.. men de siger jeg er for lille til at klare mig selv hver dag efter skole når de først kommer hjem til sengetid når min lillebror og jeg ikke er der! Og det er ikke bare det der er mit problem.. Jeg er flyttet skole og trives ikke ligefrem godt i min nye klasse, min klasse driller mig med mit grin😭 og jeg kan ikke lide lærerne så det nytter ikke at sige det til dem.. jeg føler mig ikke god nok!... Jeg burde gå i 8 men jeg gik om i 0 klasse og nu går folk og driller mig med at jeg var dum, så derfor gik jeg om, men det ved de sku da ikke en skid om.. omg! Jeg gider faktisk ikke rigtig mere.. plizzz hjælp mig😭🙏

Svar
Kære pige på 14 år.
Tak for dit fine brev. Jeg synes du skriver godt og du har gode beskrivelser af hvordan du har det. Så jeg kan helt klart forstå at der er mange ting, som er svære for dig. Både at bo hos din mor og papfar og ikke kunne bo hos din far og papmor.
Jeg tænker at det kunne du og de voksne, altså både far og mor og deres kærester tale om. Om du måske kunne være mere hos din far end du er nu.
Vi er en brevkasse, der arbejder med børn og unge , der er udsat for vold, så jeg vil anbefale dig at tale med nogle andre, der beder kan hjælpe dig.
Du kunne skrive til en chat, som har navnet www.girltalk.dk. Du kunne også ringe til børnetelefonen eller skrive til dem. De har tlf. 116111.
Det er rigtig flot af dig at du skriver og gerne vil have hjælp og støtte til det der sker for dig, og det der er svært.
Held og lykke med at komme videre.
Mange hilsner
Herdis