30/12/2020
jeg har selvmordstanker
Jeg vil gerne blive til noget stort her i livet, men det er svært når min familie ik støtter mig i det, og de gør sårn jeg har selvmordstanker

Svar
Kære pige på 17 år,
Allerførst, tak for dit brev. Det er dejligt at høre at du vil blive til noget stort. Og ja, det er fyldt med en masse forskellige frustrationer når man ikke føler sig støttet i det. Blandt andet kan man føle sig ensom.
Det er godt du skriver, det viser at du har handlekraft og viljestyrke, og det fortæller mig at du gerne vil leve. Vi kan allesammen blive overvældet af tanker og følelser, når det hele bliver for meget. Og det er vigtigt at tage dine tanker seriøst, og det gør du jo ved at række ud efter hjælp. Har du snakket med nogen om alt det her?
Du kan få yderligere hjælp hos Livslinjen på tlf.: 70 201 201.
Her hos Bryd Tavsheden der hjælper vi børn og unge der er vokset op i, eller er i voldelige relationer. Psykisk og fysisk.
I din situation kan du jo overveje om du måske har mest behov for at få snakket med nogen om alt det du går rundt med, det plejer at hjælpe. Du kan evt. forsøge at kontakte headspace.dk eller girltalk.dk.
Jeg håber du søger videre efter hjælp, og at du får den rette støtte du har fortjent.
De bedste hilsner
Nita