17/01/2021
Min mor har fået ny kæreste
Min mor har fået en ny kæreste. Han bor ikke hos os. Men han er der rigtig meget og sove der. Det tit det sker at jeg ikke kan sove. For jeg kan hører hvordan de har sex det næste vær nat. Min lille bror har ligget inde i deres seng mens de gjore det. Tit beder jeg dem om at stoppe. De holder op men de begynder på det igen hurtigt. Jeg tror ikke altid min mor har lyst til det. Nogle gange lyder det som om det er tvang. To gang har han set film hvor jeg var der. Den ene gang gik der en masse kvinder rundt i den film. De hade ikke ret meget tøj på. Og mænd klappede dem i numsen. Den anden gang så han også en film. Der var der to mennesker der havde hård sex i filmen. Er virkelig i tvivl om det han gør er forkert Bliver mig og min bror misbrugt sexsuelt
Låst inde
Min mor og hendes kæreste låser min lillebror inde i skuret. Især når han har været slem. Er bange for jeg også bliver låser inde. De truer med det.
Og min mors kærste og hende siger grimme ting til mig. 🙁

Svar
Kære pige på 10 år
Mange tak for dit brev. Hvor er det flot, at du skriver ind og åbner op om hvad du oplever derhjemme. Det lyder meget ubehageligt, det du oplever hjemme hos din mor med hendes nye kæreste.
Ud fra det du skriver, så ja, det er forkert, det som din mors kæreste gør. Har du prøvet at tale med din mor om hvordan du har det med din nye kæreste?
Du skriver, at din mor også siger grimme ting til dig. Hvis det gør, at du ikke har lyst til at tale med hende om dine følelser og oplevelser, har du så en lærer på skolen eller en pædagog på fritidshjemmet, som du er tryg ved og som du kan tale med om det? Eller måske din far?
Det er vigtigt, at du ikke går med følelserne og tankerne alene. Det er alt for hårdt. Det er rart at have nogle at kunne støtte sig op ad og som kan hjælpe dig og din bror.
Du er meget velkommen til at skrive ind på chatten, hvor vi kan tale lidt mere om det du er udsat for. Vi har åbent alle hverdage mellem kl. 17-20. Du er også velkommen til at ringe på tlf. +45 20 67 05 06, hvor vi har åben kl. 9-15 mandag-torsdag.
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Kærligst
Christine