21/01/2021
I tvivl om min kæreste elsker mig
Hej
Jeg er i tvivl om min kæreste stadig elsker mig, han er blevet kold og virker ligeglad med mig, han siger nogle mærkelige ting nogle gange.
Han plejer altid at kysse mig hele tiden, især når han kommer hjem. Det gør han ikke mere. Han plejer altid at ringe i sine og snakke i lang tid, han ringer engang imellem men har ikke rigtig noget at sige.
Han plejer altid at sige søde ting, og at han elsker mig, det gør han ikke mere.
Når vi sammen med andre taler han ikke andet om andre pige, og at hun godt ku dem. Men han siger det for sjov, selvom jeg ikke synes det sjovt.
Han kalder mig os tyk,fed, luder og billig.
Så han havde skrevet med en af hans venner om, at jeg var blevet tyk og han var træt af jeg brokkede mig over det.
I sidste weekend ringede han pludselig og sagde han ville i karantæne, og alle andre gange har vi været sammen i karantæne, men han ville ikke i karantæne med mig. Han svarede mig næsten ikke, han lagde på når jeg ringede, og var sur hele dagen. Dagen efter var han anderledes og var sådan jeg har det jo ikke, også hentede han mig.
Igår sagde jeg hvad er der med dig, også sagde han det ved jeg ikke. Også spurgte jeg om han mistede følelser eller ikke vil være sammen med mig mere, også sagde han jo. han stadig vil være sammen med mig og han ikke havde mistet noget. Men vi har noget med vi giver lillefinger, så vi 100 % sikre. Og det vil han ikke, men han siger han stadig vil mig og ikke har mistet noget. Men han bliver sur når jeg spørger . Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg ved ikke om han stadig vil mig eller ej.

Svar
Kære pige på 23
Tak for dit brev og hvor er det godt at du skriver herind. Det lyder ikke som om du har det særlig godt i dit kæresteforhold lige nu.
Det er aldrig rart at føle sig afvist af sin kæreste og det er slet ikke i orden, at han kalder dig fed og billig. Det lyder også som om du er blevet rigtig usikker på din kæreste og du har svært ved at få talt med ham uden, at I bliver uvenner eller han bliver sur.
Du skriver ikke så meget om, hvordan det er med dine følelser overfor ham. Det er jo ikke sikkert, at du er så glad for ham mere, efter han er begyndt at opføre sig så dårligt overfor dig, som du beskriver.
Så når du skriver at du ikke ved, hvad du skal gøre, så får jeg lyst til at sige, at du skal bede ham opføre sig ordentligt overfor dig ellers så vil du ikke være kærester med ham. Men jeg er ikke sikker på, at det er det du mener :-). Jeg tror, at du tænker, at du kan ændre dig og kan være på en bestemt måde, for at få ham til det. Jeg håber ikke, at du laver dig selv om. Hvis han ikke er vild med dig som du er og behandler dig ordentligt, så fortjener du en anden kæreste.
Jeg ved, at det kan være svært at sige fra og at det er rigtig rart at have en kæreste. Har du monstro nogle gode veninder du kan tale med og som kan støtte dig?
Jeg ved også at Headspace - www.headspace.dk - har afdelinger i hele Danmark, og deres rådgivere støtter unge, der synes det er svært at navigere for eksempel i kæresterelationer.
Håber at du får det kæresteforhold du fortjener.
Hilsner
Lotte