09/02/2021
Min kæreste har nogle ekstreme og uretfærdige vredesudbrud
Hej brevkassen
Jeg er en dreng på 18 år som har haft min kæreste i lidt over halvandet år. Generelt set er vi glade begge to, og har et rigtig godt og tæt forhold. Hun døjer bare med nogle ekstreme og uretfærdige vredesudbrud, hvor jeg virkelig ikke kan gøre andet end enten at tilgive hende eller skulle sige undskyld. Det er ikke fordi jeg føler mig kontrolleret eller manipuleret, jeg ville virkelig bare ikke skændes og gør derfor alt for at få det stoppet. Det resultere så desværre bare i at jeg går rundt og unertrykker mange følelser fordi jeg ved hvis jeg fortæller hende hvad jeg føler, ville det ende med hun bliver så sur at jeg ville blive nødt til at undskylde. Selvom det mig der egentlig kom med et problem.
Jeg ved selvfølgelig der er løsningen at trække i håndbremsen og stoppe forholdet, men jeg kan virkelig godt lide hende, og når vi har det godt sammen kunne jeg ikke være gladere. Det skal siges jeg har været i forhold før, og aldrig har følt på samme måde før.
Hilsen dreng 18 år

Svar
Kære dreng på 18 år
Du skriver at du har været sammen med din kæreste i lidt over halvandet år, i er glade begge to, og at i har et rigtigt godt og tæt forhold. Du fortæller at din kæreste har nogen ekstreme og uretfærdige vredesudbrud. Du fortæller at det altid er dig der enten skal tilgive hende, eller skulle sige undskyld. Du fortæller at du ikke føler dig kontrolleret eller manipuleret, du vil ikke skændtes og vil bare gerne stoppe vredsudbrudende. Det resultere desværre i at du kommer til at rundt og undertrykke mange følelser.
Det er godt at du mærker efter og søger hjælp, det kan gå hen og blive et forhold som du ikke vil være glad i, hvis du skal undertrykke dine følelser hver gang.
Jeg vil anbefale at du skriver til os på chatten, vi er på hver dag fra kl 17-20. På chatten kan vi forsøge at give dig råd, vejledning og redskaber til, hvordan du skal snakke med din kæreste om hendes vredesudbrud.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden