31/03/2021
Forhold er ikke godt.
Hej
Min kæreste og jeg går det ikke så godt med.
Min kæreste laver altid alt muligt andet, og han har aldrig tid til mig.
Når han er sammen med sine venner, snakker han grimt og flabet til mig.
Hver gang vi har en aftale, dropper han den for sine venner. Han er sammen med sine venner hver dag, og når jeg siger noget. Så siger han hvis du ikke kan leve med det, kan det ikke være os.
Han gør altid det jeg ikke vil have, og vil aldrig have mig med ude. Hvis han møder mig ude med sine venner, virker han flov over mig og prøver at komme væk.
Han kan blive sur hvis jeg ringer bare en gang, og blive sur hvis jeg skriver selvom han ikke svare mig.
Han vil droppe aftaler med min familie, bare for at komme ud og drikke med sine venner.
Vi har været sammen snart i 2 år og det var bare fra den ene dag til den anden han skiftede.
Jeg er rigtig ked af det. For jeg elsker ham, men jeg kan snart ikke leve sådan her mere. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar
Kære pige på 20 år.
Tak for dit brev. Du beskriver meget fint de uenigheder der er mellem dig og din kæreste.
Jeg tænker at jeres forhold er usundt og nok ikke holdbart i længden.
Vi er en brevkasse der hjælper unge der er udsat for vold, så jeg tænker at du skal finde en god ven at tale med om hvad du vil med dit forhold. Det lyder nemlig som om at forholdet gør dig ked af det.
Du kunne også skrive til en chat hvor du kan tale mere om dit forhold, og om hvad du selv ønsker dig i et forholdet.
Chatten hedder girltal.dk.
Hel dog lykke med at blive klar over hvad du vil med dit forhold.
Mange hilsner Herdis