10/04/2021
Kan man stole på sine forældre?
Kære brevkasse .
Vil i kunne sige at man kan stole på sine forældre hvis de har udsat en for vold som barn og man er voksen nu ?
Er blevet tvunget til sex en del gange og kan nu slet ikke lide det. Er der en måde man får det godt med det i gen. ?
Knus fra mussepigen.

Svar
Kære mussepigen
Mange tak for dit brev. Det er super fedt, at du skriver til os.
Det er to store spørgsmål, du stiller, og det lyder som nogle voldsomme og traumatiske oplevelser, som du har haft. Det er forståeligt, at du sætter spørgsmålstegn ved, om du kan stole på dine forældre, når de har udsat dig for vold. Det er også meget forståeligt, at du betvivler, om du kan få det godt med sex igen, efter hvad du er blevet udsat for.
Sådanne oplevelser kan være meget svære at bearbejde og det kan tage rigtig mange år. Også efter man er blevet voksen. Det kan være en stor hjælp, at sætte ord på sine oplevelser til en, man er tryg ved. Har du f.eks. en god ven/veninde, som du kan tale med? Du er også meget velkommen til at skrive ind til os på chatten, hvor du kan sætte flere ord på, hvad du har gået igennem og hvordan du har det. På den måde kan vi give dig den bedste rådgivning som muligt.
Hvis du har mod og lyst på at udfolde dine oplevelser, kan du kontakte os på vores chat eller vores telefonrådgivning, som i øvrigt er anonymt. Vores chat har åbent i alle hverdage i tidsrummet 17-20. Vores telefonrådgivning har åbent fra mandag til torsdag mellem 09-15 og igen mellem 17-20. Om fredagn har vores telefonrådgivning åbent mellem 09-15.
Jeg ønsker dig bedste fremover.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden