18/04/2021
Jeg er blevet slået flere gange af min far
Hej er der nogen råd til at kunne få løst mine problemer?
Har ikke kunne ture at fortælle nogen om mine oplevelser da jeg er bange for at min far bare vil slå mig igen.
Jeg er blevet slået flere gange af min far, og at mine forældre bestemmer over alt i mit liv.
Min far har altid haft råbt af mig hvis der var noget om han ikke har kunne lide ved mig. Men her for nyligt er han begyndt at slå, fordi han synes jeg spiller for meget på min computer.
Mine forældre er også begyndt at skulle bestemme over hvordan jeg skal se ud, hvad for en uddannelse jeg skal have, hvem jeg er sammen med og hvornår jeg er sammen med nogen.

Svar
Kære Du,
Tak for dit brev. Sikke en bekymring at bære alene, hvor er det godt, at du har haft mod til at kontakte os, det tyder på, at du har en styrke og et håb om, at det kan blive anderledes.
Du skriver at du er blevet slået flere gange af din far, og at dine forældre bestemmer over alt i dit liv. Det er under ingen omstændigheder okay, at din far udover vold. Uanset hvad, er vold aldrig i orden og ligefremt strafbart. Vi kan godt forstå at du føler dig bange, da det er en meget ubehagelig oplevelse at blive slået derhjemme. Måske er der en voksen du føler dig tryg ved, eks. en skolelærer eller et andet familiemedlem, som du kan dele dine problemer med?
Du skriver også, at dine forældre er begyndt at bestemme hvordan du skal se ud, hvem du ses med og hvornår du ses med nogen. Dine forældre kan til vis grad bestemme over dig, men det er ikke ensbetydende med at de skal kontrollere alt i dit liv.
Med den rette hjælp kan det hele blive lysere for dig, så den mod og ærlighed du har brugt til at kontakte os, skal du bruge til at række ud efter hjælp. Du kan også altid ringe herind til rådgivningstelefonen mellem 9-15 til 44 45 20 91 hvor vi også kan tilbyde dig et rådgivningsforløb herinde.
Vi håber virkelig du rækker hånden ud til os, og får den rette hjælp.
M.v.h.
Maria og Magdalene