26/04/2021
Min far er ret voldelig
Hej
Jeg har en far som er ret voldelig nogle gange. Jeg skulle køre noget gødning for ham den anden dag og så sagde han hvis jeg ikke gjorde det så ville han kaste en kniv efter mig. Og der sagde jeg til ham at han bare kunne gøre det men det turde han alligevel ikke. Og for lidt tid siden fordi at han blev sur på mig så sagde han at jeg bare kunne gå ud og hænge mig hvis jeg skulle være sådan overfor ham. Han råber ret meget og jeg ved ikke hvor længe jeg bliver ved med at holde til det.
Bedste hilsner
M

Svar
Hej M
Mange tak for dit brev, det er rigtig sejt, at du rækker ud.
Du fortæller, at din far er ret voldelig nogle gange, at han råber af dig og at han truer dig med vold, f.eks. skriver du, at han truer med at kaste en kniv efter dig. Og at du ikke ved hvor længe du kan holde til det.
Det kan jeg godt forstå du spørger dig selv om, for det er nogle meget forfærdelige ting at sige, der på ingen måde er i orden for en far at sige til sin datter. Du nævner ikke din mor. Ved hun hvordan din far er, og har du prøvet at snakke med hende? Det kan være rigtig hårdt selv at skulle finde styrken til at komme væk fra en dårlig situation, og det kan derfor hjælpe, at fortælle om det til en voksen, som man er tryg ved.
Hvis du har brug for at snakke yderligere om dine oplevelser, er du også meget velkommen til at kontakte os mandag-fredag, enten ved at ringe til os mellem kl. 9-15 eller skrive til os på chatten kl. 17-20.
Jeg ønsker dig det bedste,
Christine