27/04/2021
Elsker ham for meget, selvom han gør mig ondt
Min kæreste for mig til at blivr dårlig i skolen og her hjemme skær i mig selv pga ham men Elsker ham for meget til at slå op med ham

Svar
Kære du
Hvor er det godt du skriver her til Bryd Tavsheden og fortæller lidt om det du oplever i øjeblikket.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig, og vil starte med at stille dig nogle spørgsmål, så jeg bedre kan forstå din situation, og så vi sammen kan se på, hvad du kan gøre.
Jeg forstår på dig, at du elsker din kæreste for meget til, at du kan slå op med ham - må jeg spørge dig om han ved det, og må jeg også spørge dig om din kæreste også elsker dig?
Du fortæller, at han gør noget som gør, at du bliver dårlig i skolen og når du er hjemme, har du brug for at skære i dig selv. Jeg tænker begge dele måske er fordi, du føler dig rigtig ked af det over det din kæreste gør ved dig. Mon det er rigtig forstået?
Det må være meget svært for dig at være i et forhold, hvor du oplever, at den du elsker, gør dig så ked af det. Og det lyder som om din kæreste har taget styringen over jeres forhold og ikke tager hensyn til dig.
Sådan skal det ikke være - og derfor er det godt, du nu skriver og fortælle det her. Og det får mig til at tænke på, om du har talt med andre om, hvordan du har det i forholdet?
Når jeg spørger, så er det fordi at det kan være svært på egen hånd at finde ud, hvad man kan gøre. Har du nogen omkring dig, som du kan tale med om disse ting, måske dine forældre, en lærer eller en god veninde, som du har tillid til.
Det er nemlig så vigtigt at få sat ord på det man oplever og det man tænker, for på den måde at få klarhed over sin situation og sine handlemuligheder.
Du er meget velkommen til at skrive hertil igen. Du må meget gerne svare på de spørgsmål jeg stiller dig, men du må også meget gerne fortælle lidt mere om dig selv og om din kæreste, fx hvor længe har I været kærester, og hvad er det din kæreste gør, der gør dig ked af det.
Mange varme hilsner
Gitte