05/05/2021
Ulykkelig forelsket
Jeg er ulykkelig forelsket. Jeg har en rigtig god ven som jeg har kendt i mange år. Han har her for ikke så længe siden fundet ud af at jeg har haft følelser for ham. Jeg føler han har ændret sig. Han behandler mig ikke som før og jeg synes han er blevet kold og ignorere mig fuldstændig. Han taler kun til mig er “nødt” til det fordi vi går på samme gym. Når han endelig snakker til mig er det nedladende.
Jeg har også hørt fra andre på skolen at han har talt grimt om mig. Jeg er virkelig ked af det og ved ikke hvad jeg skal stille op. Jeg føler mig forkert og grim, og at min krop ikke er pænt nok så måske er det derfor han ikke bil mig.
Jeg føler hellere ikke jeg kan stole på mine veninder længere fordi de har fortalt nogen ting videre til andre som egentlig var en hemmelighed mellem os. Jeg føler mig virkelig ensom og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.

Svar
Kære dig,
Tak for dit brev. Sikke en svær situation at stå i, men hvor er det godt, at du har henvendt dig til os.
Ulykkelig forelskelse kan virkelig gøre ondt og føles håbløst. Det er aldrig rart når ens følelser ikke bliver gengældt og det er helt naturligt at være ked af det og føle sig trist.
Du skriver, at din ven har ændret sig, taler grimt til og om dig, hvilket forståeligvis gør dig ked af det. Hans opførsel er ikke acceptabel og du må aldrig tro, at der er noget i vejen med dig. Du fortjener, at blive behandlet med respekt og ikke blive talt ned til.
Hos Bryd Tavsheden rådgiver vi primært om vold. Jeg vil derfor henvise dig til Girltalk.dk eller Headspace.dk, hvor du kan få den rette rådgivning.
Jeg ønsker dig alt lykke i fremtiden og sender en masse positive tanker din vej.
De bedste hilsner
Sajia