06/05/2021
For stille i timerne
Hej min tid i gymnasiet er ret dårligt. Jeg har haft det problem, at være stille i timerne, selvom jeg måske kender svaret. Det er ikke for nyligt, jeg har faktisk altid hørt at jeg skal være mere selvsikker siden folkeskolen, for jeg er for stille. Jeg har det meget svært og hver gang jeg nævner det til en lærer, veninde eller andre, vil de bare sige det samme: du skal bare være mere aktiv i timen. Men det er virkelig ikke så let for mig. Det påvirker mig sygt meget, samtidig med mit tid på gymnasiet. Jeg føler at jeg ikke er kommet nogen vejene.

Svar
Kære du
Hvor er det godt, at du skriver. Det er nemlig ikke alle der "bare" kan blive mere aktive. Der kan være mange gode grunde til at det er svært.
Her i Bryd Tavsheden, er vi specialister i at hjælpe unge, der er udsat for vold i et kæresteforhold eller i deres familie. Så vi er nok ikke de bedste til at rådgive dig.
Men jeg ved, at der er en forening, der hedder Headspace - www.headspace.dk. De findes i mange byer i hele landet. Hos dem kan du tale med en unge-rådgiver, der kan hjælpe dig med at få det bedre.
Jeg håber du finder en vej til at blive glad igen, hvor du ikke behøver være en anden end den du er.
Hilsner
Lotte