07/05/2021
Min far er ret voldelig nogle gange
Hej
Min far han er ret voldelig nogle gange. Den anden dag, da han spurgte om jeg ville hjælpe ham, sagde jeg at jeg skulle lave lektier men det var han ligeglad med. Så hvis jeg ikke ville hjælpe ham ville han kaste en kniv efter mig. Min mor ved godt det der sker mellem min far og jeg, men hun gør ikke noget fordi at han ikke lytter alligevel. Jeg har snakket med kommunen men der blev der ikke rigtigt gjort noget ved det fordi at mine forældre løg til kommunen. Og så har jeg givet op på det fordi at hvis jeg siger noget til nogen igen slår min far mig ihjel. Jeg er mega bange for at snakke til ham for hvis han er i godt humør kan han vende på 0,5. HJÆLP🙏
Hilsen M

Svar
Hej M på 16 år
Mange tak for dit brev. Hvor er det fedt, at du sætter ord på dine oplevelser derhjemme og søger hjælp!
Du siger, at din far er voldelig nogle gange og han truer dig med en kniv. Det lyder meget ubehageligt. Har du prøvet at tale med din lærer eller en anden voksen i din familie, som du føler dig tryg ved, f.eks. din moster eller mormor? Ift. din lærer vil han/hun evt. kunne hjælpe dig ved at sende en underretning.
Du fortæller desuden, at du tror, at din far vil slå dig ihjel. Det er vigtigt, hvis du føler dit liv er i fare, at du kommer væk til en veninde eller et familiemedlem, som du er tryg ved og kontakter politiet.
Hvis du har brug for at tale mere om det, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 44 45 20 90 mandag - torsdag mellem 17.00-20.00 eller på chatten mandag-fredag mellem 17.00-20.00.
Jeg håber, at du finder en løsning på din situation.
Mange hilsner
Bryd Tavsheden