08/05/2021
Jeg tænker ikke rationelt mere
Kære brevkasse.
Håber i vil hjælpe mig og hvis ikke i kan så sende mig videre til nogen der kan.
Jeg har været udsat for så meget psykisk vold ,at jeg føler mig fristet til at starte en pigebande ,der kun udøver psykisk vold for at få hævn. Ved godt hævn er destruktivt ,men er nået så langt ud ,at jeg ikke tænker rationel mere.
Jeg ved andre har det på samme måde og lige pt føles det som om at fordi jeg selv er ødelagt, så skal andre også ødelægges . Jeg prøver at lade være , men det er rigtig svært , ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre . Håber i vil hjælpe. knus fra mig .

Svar
Kære du
Tak for dit brev. Det er flot, at du anerkender, at du på grund af dine tidligere oplevelser, er fristet til at have en destruktiv adfærd overfor andre. Det må være hårdt at gå rundt med den vrede.
Du fortæller, at du har været udsat for så meget psykisk vold, at du føler dig fristet til selv at udøve det mod andre. Det er flot, at du kan se, at hævn er en destruktiv vej at gå. Det er værd at huske på, at på trods af din lyst til at udsætte andre for det, du har været udsat for, vil det ikke hjælpe dig med at få det bedre.
Det er meget forståeligt, at når man har været udsat for psykisk vold, kan det være svært at give slip på den vrede, som volden skaber. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at kæmpe imod den indre følelse af, at skulle reagere. Det er rigtig flot, at du kan se, at det er en irrationel adfærd. Det er super dejligt at læse, at du er motiveret til at få det bedre. Har du overvejet at snakke med en psykolog? Det er vores erfaring, at det er vigtigt at få sat ord på det, du har været igennem for at kunne få det bearbejdet.
Du kan også tage kontakt til Lev Uden Vold. Grundet din alder er du desværre uden for vores målgruppe, men hos Lev Uden Vold vil du kunne modtage rådgivning gennem deres chat og hotline. Deres hotline har desuden åbent 24 timer i døgnet.
Jeg ønsker dig det bedste fremover.
Bedste hilsener,
Bryd Tavsheden