12/05/2021
Trist og modløs efter skilsmisse.
Hej
Jeg er en mand på 39 som er kommet ud af et langt og opslidende forhold. Jeg har 2 børn med min ekskone. Jeg har altid ment vi var soulmates og havde et stærkt bånd. Vi har været sammen i næsten 20 årMen efter streesforløb og sygdomsforløb. Kunne vi ikke finde hinanden. Vores forhold blev en modpol. Fyldt af dårlig sam Vittighed. Jeg kunne sjælden gøre min kone glad. Kunne ringe hjem og hun glædede sig til jeg kom hjem. Men kom desværre forkert ind af døren. Skulle lære at være ligeglad hvis hun var sur. For jeg kunne ikke gøre noget. Efter 10 år med start hvor hun ikke vidste om hun elskede mig. Sygdom, stress, og angst som næsten ødelagde mig. Opgav jeg for 6mdr siden og gav slip. Vidste at det kunne koste mine børn for de er det eneste der er tilbage efter vi mistede vores fælles hjem ved sidste brud for 5år siden. De bliver nu brugt som manipulation til at prøve at styre mit liv stadigvæk. Er næsten klar til at opgive. Ikke kun mine børn, men skal finde en grund til at stå op hver morgen. Har fundet nogle glæder i livet men min eks prøver at blokerer. Ved at sige jeg er en dårlig forældre hvis jeg eks. Går en tur på et par timer. Mine børn er over 10. Men det gør stadig ondt. Mit ønske er en pludselig blodprop eller en fatal ulykke så jeg bare kan få ro. Ro til at slippe for livet. Hver nat jeg lægger mig med musik i ørerne håber jeg, at dagen i morgen aldrig kommer.

Svar
Kære mand på 39 år.
Tak for dit brev, hvor du så fint beskriver den psykiske nedtur som dit liv har haft de sidste år. Det lyder som om du kæmper for at få det hele til at fungere.
Vi er en brevkasse der hjælper børn og unge, så vi kan ikke tilbyde dig et samtaleforløb, men mit råd til dig er at kontakte din egen læge og bede om henvisning til en psykolog. Og i forhold til dine børn og dit samvær med dem, så vil jeg råde dig til at tage kontakt til Familieretshuset, der kan du få hjælp til et få en ordning hvor du har samvær med dine børn.
Bedste hilsner
Herdis